Program Maxík

Program Maxík je speciálně pedagogický stimulační program zaměřený na rozvoj školní zralosti a připravenosti dětí před nástupem do 1. třídy. Byl vytvořen tak, aby pomohl dětem, které mají v některých oblastech drobné obtíže nebo potřebují intenzivnější podporu pro úspěšný vstup do školy.

Uplatňuje laskavý přístup, vyhýbá se frustrujícím a stresujícím situacím, negativním hodnocením, mentorování a napomínání dítěte.

Maxik-logo

Co rozvíjí program Maxík?

Maxík je komplexní program, který se zaměřuje na tyto klíčové oblasti:

zrakové a sluchové vnímání,

rozvoj jemné motoriky a grafomotoriky,

prostorovou orientaci,

řečové dovednosti a rozvoj slovní zásoby,

logické myšlení a paměť

pozornost a pracovní návyky

Pro koho je určen?

pro děti v posledním roce mateřské školy,

pro děti, které jsou šikovné, ale potřebují podporu v jedné konkrétní oblasti (např. kreslení, soustředění, porozumění zadání),

nebo pro děti, u kterých rodiče či pedagogové vnímají, že by jim cílená příprava mohla pomoci zvládnout nároky první třídy s větší jistotou.

Cíl programu Maxík

Cílem programu je posílit dovednosti, které dítě potřebuje k hladkému startu ve škole, zvýšit jeho sebedůvěru a vytvořit pozitivní vztah k učení. Maxík pomáhá dětem „dozrát“ do školní role tak, aby školní docházka nebyla zdrojem stresu, ale přirozeným krokem kupředu.

S paní Sádovskou spolupracuji již několik let, v současné době kvůli synovi s vývojovou dysfázií.Je naší průvodkyní a rádkyní v programu Maxík. Na něm pracujeme půl roku a za tu dobu cítím u syna posun v oblasti grafomotoriky, zejména v držení psacího náčiní, zlepšení tlaku při kreslení. Dále je u něj patrná vyšší míra trpělivosti u úkolů, lepší schopnost soustředit se na zadaný úkol, zvládne také delší časový úsek práce než dříve. Cvičení při programu Maxík u něj zároveň posiluje koordinaci celého těla, a i v dalších úkolech zapojuje jemnou a hrubou motoriku. Celkově mohu program Maxík doporučit všem rodičům předškoláků, kteří s jejich dětmi řeší různé problémy, neboť za půl roku vidím u syna veliký posun. Je to jistě ovlivněno naší každodenní činností, ale ta by nemohla být tak plnohodnotná a přínosná bez empatického, citlivého, ale důsledného přístupu paní Sádovské. Je nejenom dobrou průvodkyní mému synovi, ale od počátku naší spolupráce i mojí psychickou oporou a rádkyní v tom, jak se synem pracovat, co používat za pomůcky a knížky. A i když ještě nejsme zdaleka na konci cesty boje s vývojovou dysfázií, vím, že s programem Maxík a hlavně spoluprací s paní Sádovskou, to zvládneme. Patří jí náš velký dík a těšíme se na další setkávaní.
Monika
a syn Martin